Tuesday, October 26, 2010

Warkah: Muka 2

Periksa

Assalamualaikum,

Tanpa sebarang idea untuk menulis, saya mulakan muka dua ini dengan menulis perkara yang bakal saya lakukan.

Pertama: Jaga peperiksaan.
Beberapa hari yang lepas, ketika kawan saya bertanya, "Ariff, ko nanti jaga exam tak?", yang menjawab, "Tidak". Ironinya, hari ini saya akan mendaftar diri sebagai penolong pengawas. Penipu? Barangkali tidak. Ini adalah apa orang katakan sebagai takdir. Kita merancang, tetapi Allah juga yang menentukan.



Kedua: Pindah.
Akhirnya, setelah dua tahun duduk di Wisma MAIS, saya akan berpindah ke rumah baru. Walaupun flat lama ini lebih suka saya tafsirkan sebagai kotak batu kecil berhawa dingin dan bersewa melampau, namun pelbagai kisah suka duka yang saya lalui di sini. Paling tidaknya, di sinilah tempat saya memulakan blog ini, dengan menggunakan perkhidmatan Internet paling murah yang pernah saya dengar di muka bumi ini! (RM30 sebulan, silalah kira sendiri berapa nilainya dalam masa sejam).
Apa pun, dalam setiap pertemuan, pasti ada perpisahan. Tidak mahu bercakap panjang lebar tentang perpindahan ini (dengan nada sedih dan iringan lagu-lagu yang menggoyang jiwa), saya ingin melihat perpindahan ini sebagai satu langkah baru yang positif. Setidak-tidaknya, saya akhirnya bebas daripada membayar sewa atas sewa!


Ketiga: Membeli belah.
Bila sudah pindah, sudah pasti ada sahaja pembelanjaan yang perlu dikeluarkan. Ini adalah sedikit senarai barangan:

1. Almari baju
2. Rak buku
3. Meja
4. DVD Lagenda Budak Setan

1 hingga 3? Keperluan. 4? Kemahuan.


Cukup sekadar itu.

Selamat Membaca!

No comments:

Post a Comment