Thursday, October 28, 2010

Warkah: Muka 3

Hari 3

Hari ini sudah masuk hari ketiga duduk berseorangan di rumah ini. Tidak punya banyak kisah untuk dikisahkan, kiranya ada sekalipun, kisah itu harus ku simpan terlebih dahulu. Rumah dalam keadaan yang agak kemas walaupun masih terdapat banyak lagi yang untuk diperkemaskan.

Semalam ku dilanda keletihan yang amat. Tetapi ini bakal ku kisahkan kemudian.

Rindu akan rumah lama tidaklah begitu mendalam pada hari ini. Rindu akan gerai-gerai makanan di kawasan rumah lama...AMAT DIRASAI.

Disini ku temui sedikit kesukaran dalam mencari makanan. Rasa malas, mengantuk dan letih yang mengiringiku semalam pula menyebabkan aku hampir-hampir sahaja tidur kelaparan. Mujurlah, pak cik Man, jiran ku yang sangat prihatin menghulurkan sedikit jamuan. Ku santap dengan segera. Dengan kelaparan sedikit kekurangan (masih lapar), ku cuba untuk menghabiskan masa di rumah dengan sebarang aktiviti. Namun akhirnya, aktiviti tidur mendominasikan segala yang lain.

Tidak banyak yang ingin ditulis. Bahasa Melayu masih lemah. Perlukan pembaikian.

Selamat Membaca!

1 comment:

  1. your BM is okay what....lebih okay dari saya.teruskan menulis.i sometimes lack of ideas of what to write about,since your BM is somewhat better than me, i think you have the ability of writing in both languages.

    ReplyDelete