Friday, November 23, 2012

Warkah: Muka 78

 Berat.
...
"Kalau di beri kepercayaan untuk menyandang sesuatu tugasan, jangan berat hati dan menolak, kerana ini mungkin kurniaan/pemberian daripada Allah"
...
Assalamualaikum,

Pernah atau tidak kalian hadapi, dalam kala kalian merasakan tindakan kalian adalah tepat, tiba-tiba dijadikan situasi, yang mana seolah-olah menasihati, bahawa mungkin jalan yang dipilih kurang tepat?

Diri pernah berada di dalam posisi mengarah. Memantau. Memulas dan memerah akal fikiran, demi sebuah keputusan. Nyata tugas itu bukan mudah. Nyata tugas itu bukan mainan. Bukan boleh dibuat sambilan, walau sekecil mana pun gerak kerja yang di lakukan.

Mengah dan lelah, diri ambik keputusan untuk menolak segala cabaran yang akan datang. Alasan yang dicanang, adalah kerana sudah tahu akan payahnya tugasan yang bakal digandang kelak.

Maka harapan seorang teman kelmarin terpaksa di punahkan.

Ku sangka ku menang, ku sangka ku tepat dan benar.

Semalam, seolah-olah Sang Pencipta berbicara pada ku.

Memberi teguran pada ku.

Sungguh tak disangka, tatkala duduk di majlis yang santai, terhibur dengan panelis dan moderator yang bijak dan manis berbicara, terdengar kalam ini berbicara:
"Kalau di beri kepercayaan untuk menyandang sesuatu tugasan, jangan berat hati dan menolak, kerana ini mungkin kurniaan/pemberian daripada Allah"
Hah.
Kalian juga pasti akan merasa seperti apa yang ku rasa bukan?
Baru kelmarin ku rasa ku menang, semalam ku rasa diri diberi teguran.
Ya Allah, jalan apakah yang ingin Engkau tunjukan?
 
 
 
 
 
p.s: bukankah semua yang beriman itu diuji dahulu?



No comments:

Post a Comment