Tuesday, October 26, 2010

Warkah: Muka 1

Pengenalan

Assalamualaikum semua. Seperti yang dirancangkan, saya memulakan lembaran baru untuk menulis blog di dalam bahasa Melayu.

Seperti yang saya jangkakan, terdapat sedikit cabaran bagi diri ini untuk menulis. Apatah lagi dalam bahasa Melayu. Agak memalukan, untuk diri, apabila mempunyai kelemahan yang lebih ketara dalam menulis di dalam bahasa ibunda sendiri berbanding dengan bahasa Inggeris. Kelakar juga apabila meneliti semula catatan ini, kerana diri merasakan seperti kanak-kanak yang baru sahaja belajar menulis.

Walau begitu, tekad sudah dipasak utuh didalam jiwa, untuk cuba pemperkayakan semula bahasa Melayu didalam diri. Semoga penulisan ini dapat membantu sedikit sebanyak.

Pada asalnya, diri terasa untuk menyambung blog ini daripada penulisan di blog sebelum ini. Puas fikir, akhirnya ku putuskan untuk membiarkan blog terbaru ini mempunyai gaya ceritanya yang tersendiri. Walau bagaimanapun, untuk perawalan, blog ini akan mempunyai gaya penulisan yang hampir serupa dengan blog terdahulu.

Cukuplah sekadar ini dahulu. Sebarang kritikan dan pandangan, amat dialu-alukan.

Selamat menulis!

1 comment: